Als het erop aan komt wil je direct kunnen schakelen. Ondernemers kijken door de bank genomen naar een beperkt aantal cijfers als het gaat om het aansturen van de winkel. Heel veel gaat op gevoel, zit tussen de oren of wordt gevoeld in de onderbuik.
Pas als het spannend wordt en dat kan het soms zomaar worden, zie huidige Covid19 setting, dan is er behoefte aan meer. Meer inzichten om de juiste keuze te maken, de juiste beslissingen. Dat hoeft overigens niet alleen maar financiƫle data of kengetallen te zijn. Steeds meer data-driven ondernemers willen inzicht in relevante business vraagstukken.
En daarom is het zo goed dat wij van Coney af en toe eens laten zien dat wij met iAccountancy verder kijken dan financiĆ«le ratioās, kengetallen en jaarrekeningen. Wij integreren accountancy met business analytics en daarom heet het ook iAccountancy, de āiā van intelligent, interessant, invalshoek, inderdaad en inzicht.
Inzicht is het toverwoord, de magic key. Natuurlijk wil je inzicht in welke van jouw favoriete cliĆ«nten ook daadwerkelijk sneller betalen en waar je nooit achteraan moet bellen, mailen en manen. Maar weet je ook wat je daadwerkelijk verdiend aan die favoriete klant? Om dit te weten, koppel je financiĆ«le data aan logistieke en verkoopdata. Zelden weten ondernemers aan welke klanten, diensten of producten ze nu Ć©cht verdienen. Zolang het goed gaat is dat soms ook helemaal niet interessant, maar als de āiā Ā er op aankomt, dan wil je weten en dan weet je het dus niet.
Wij zien met ons team van bijna dertig accountants en data-analisten honderden bedrijven, ondernemers en ondernemingen van binnen en buiten per jaar. In de ruim vijftien jaar dat wij actief zijn in het Midden+ segment zien wij steeds meer vraag naar relevante inzichten. Het lijkt erop dat steeds meer ondernemers en hun team een beetje meer data-driven worden.
Het is dan ook uniek dat wij als Coney niet alleen die momentopname kunnen verzorgen (opstellen van de jaarrekening, fiscale aangiften), maar dat wij voor steeds meer ondernemingen ook het business analytics klankbord kunnen zijn. Met iAccountancy combineren wij het oude en nieuwe, met vaste prijsafspraken.
Samen met de ondernemer en zijn team bespreken wij welke top 5 van ratioās en business vraagstukken relevant zijn. En ja, die Top 5 kan wisselen, zomaar, uit het niets. Wij passen ons hierop aan.Ā Wij bouwen een data-script, wij verzamelen de relevante data en delen onze inzichten via Tableau Server met het team van onze cliĆ«nten. Dat kan elke week, maand, kwartaal of halfjaar. Het gaat om de follow up. Wij zorgen er samen voor dat relevante inzichten bijdragen aan beter ondernemerschap.
Dat is onze iAccountancy missie, dat vinden wij onze uitdaging, helpen ondernemerschap te versterken, juist als het op de āiā aankomt.