Wat is jouw functie?
Mijn functie binnen Coney Minds is Relatiemanager iAccountancy. Ik ben in dienst sinds september 2016 en ben gestart als Assistent Accountant.
Hoe ben je hier beland en wat sprak je aan?
Na de opleiding hbo Accountancy volgde een oud-klasgenoot een post-hbo-opleiding Big Data Analist. Tijdens die opleiding maakte zij kennis met een zeer enthousiaste gastspreker van Coney. Met hetzelfde enthousiasme deelde zij dit met mij en vertelde zij daarbij dat er vacatures waren binnen Coney, gezien ik opzoek was naar een nieuwe uitdaging.
De sollicitatieprocedure verliep onverwachts heel erg goed. Klinkt gek, maar na het eerste en tevens enige gesprek met Pieter de Kok en Onno Wouters te hebben gevoerd van een uurtje werd ik vervolgens meteen aan het, op locatie, aanwezige team gepresenteerd als nieuwe collega. Nog voordat ik had toegezegd ?. Ik voelde mij dus meteen heel erg welkom.
En nu je hier 5,5 jaar werkt, kun je aangeven in hoeverre jouw rol/functie/ontwikkeling naar verwachting is?
Aanvankelijk had ik geen lange termijn verwachting geformuleerd, daarbij wist ik wel al dat het RA-traject niet voor mij bestemd zou zijn. Wel had ik de ambitie om zoveel mogelijk te willen leren op het gebied van Auditing en Data-analyse. Daarom ben ik vrij snel een gecombineerde functie gaan uitvoeren als Assistent Accountant en Data-Analist.
Gaandeweg begon ik te merken dat ik steeds minder voldoening begon te halen uit de controle-werkzaamheden. Toen ontdekte ik onze samenstelpraktijk! Tot op de dag van vandaag houd ik mij heerlijk bezig met het samenstellen van de jaarrekening. Oke… nu ik bijna 2 jaar Relatiemanger iAccountancy ben houd ik mij natuurlijk ook bezig met tal van andere zaken.
Kortom, ik ben ontzettend blij en dankbaar voor de ontwikkeling die ik door heb mogen maken in de afgelopen 5,5 jaar binnen Coney Minds, van Assistent Accountant/Data-Analist naar Relatiemanager iAccountancy.
Hoe ziet een gemiddelde werkdag er voor jou uit?
Hoofdzakelijk ben ik gedurende de dag bezig met samenstelwerkzaamheden voor het dossier van klant x. Maar daarnaast doe ik ook de volgende dingen en/of komen er dingen tussendoor, zoals:
- Junior assistent loopt vast in zijn werkzaamheden en belt mij via Teams dat hij hulp nodig heeft;
- Er dient een jaarrekening digitaal gedeponeerd te worden, gezien de jaarrekening reeds is vastgesteld door de AvA;
- Nieuwe opdrachtbrief maken voor een nieuwe samenstel-klant;
- Geplande “Teams-update-call” houden met onze fiscalist;
- Werkzaamheden en planning bespreken/afstemmen met extern accountant;
- Jaarrekening van klant y bespreken;
- Kick-off Teams-call met klant z waar we volgende week mee gaan starten;
- Overleg met onze marketingcollega inzake Linkedin post voor deze week.
Dat de dagen soms erg druk en chaotisch kunnen zijn is een feit. Echter wat ik heb geleerd is dat communicatie ontzettend belangrijk hierbij is. Zolang je (goed) blijft communiceren komt alles weer goed!
Heel ver vooruitkijken, heeft niet altijd nut, maar je hebt vast wel een idee wat je de komende paar jaren wilt bereiken?
Uiteraard! Momenteel groei ik nog in mijn huidige rol. Ik word steeds meer het gezicht naar buiten toe van ons iAccountancy-concept.
Daarnaast zou het mooi zijn als ik in de komende jaren mezelf verder kan ontwikkelen middels cursussen (vakinhoudelijk maar ook soft-skills) en wellicht zelfs tot AA.
Als je een tip zou kunnen geven aan iemand die bij ons wil komen werken, wat zou je dan zeggen?
Wees te allen tijde jezelf, want dan kunnen wij je waarderen en accepteren zoals je daadwerkelijk bent. Wij zijn niet voor niets “een people minded Accountants & Analytics kantoor.” ?